Przewodnik Wiki
Advertisement

Przejście graniczne Stânca - Costeştirumuńsko - mołdawskie przejście graniczne położone nad jeziorem o tej samej nazwie.

Charakterystyka[]

Przejście jest boczne, więc raczej nie ma korków, kontrola nie jest jakoś specjalnie szczegółowa, choć nie odbiega od normy. Po rumuńskiej stronie odbywa się sprawdzenie paszportów, za to po mołdawskiej - kontrola paszportowa i celna. Przejście jest tylko samochodowe, nie da się go przejść pieszo. Kontrola mołdawska jest odległa od rumuńskiej jakieś 2 km.

Dojazd[]

Od rumuńskiej strony można dojechać drogą 29E - z Botoszan należy jechać drogą 29D do Stefanesti, później skręcić w lewo w 24C i po kilku kilometrach w prawo w drogę 29E.

Uwaga! Droga 29E jest w kiepskim stanie.

Po mołdawskiej stronie dojazd drogą R7.

Usługi[]

Główne przejście znajduje się po mołdawskiej stronie - jest tam kantor (można wymienić USD, GBP i EUR na MDL) i zaraz za przejściem stacja benzynowa. Natomiast w Rumunii znajduje się tylko punkt kontroli dokumentów.

Wyjątkowość[]

Przejście graniczne w Stancy jest o tyle ciekawe, że jest położone na tamie, która tworzy transgraniczne jezioro Stanca - Costesti. Do tego przejeżdża się przez niezwykle zakręcający most - jest to jedyne przejście na tej granicy, które jest tak nietypowo umiejscowione.

Ruchliwość[]

Przejście w Costesti jest raczej boczne, więc niezbyt ruchliwe, nie tworzą się raczej kolejki.

Galeria[]

Advertisement